HTML

Holdvilág

"Én csak egy rajzolt heroin dealer vagyok, eseménytelenül telnek a napok. [...] Mert kinek kell a por, ha csak grafit?"

11911103_1175488345811208_568807980_n_3.jpg

plecsni2.png

Címkék

2010 (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (3) 2016 (3) 2017 (3) 2018 (3) 2019 (3) 2020 (3) 2021 (3) 2022 (3) 2023 (3) 2024 (1) A (10) abortusz (2) agyvérzés (2) ajándék (2) akvárium (1) Alice Sebold (1) alkohol (5) alkotmány (1) állomás (1) álom (3) álomvizsga (1) aluljáró (1) alvás (2) amerika (21) angol (6) anime (1) Antwerpen (1) Anyahajó (2) anyáknapja (1) anyám (15) anyaság (11) apáknapja (1) apám (9) aranyköpés (2) Aranykoporsó (1) Arany János (1) Aszja (5) Ausztrál Tom (1) Az arany ember (1) A Gyűrűk Ura (1) A holtak vonulása (1) A kis herceg (1) A Metamor Szent Könyve (1) A temető könyve (1) B (5) baba (3) Baby Jane (1) bakancslista (5) Balaton (4) Bándy Kata (1) banya (1) barátok (22) barátság (4) Bársonytalpon oson a halál (1) bátorság (4) Bátor Tábor (3) bejegyzés (2) beszólás (3) betegség (6) bevallani (1) bicikli (4) bizalom (1) blog (27) bók (11) bölcsesség (1) boldogság (1) BP (1) Brandon Hackett (1) Bridget Jones (1) Brüsszel (1) búcsú (2) Budapest (1) bűntudat (2) burok (1) busz (1) cenzúra (2) Cicu (2) család (20) D (7) Darren Shan (1) Debrecen (1) Dee (2) Dénes (2) deviantart (1) diploma (1) diplomaosztó (1) doki (1) döntés (2) Dream Theater (1) drog (1) E (4) ébredés (1) edzés (1) egérkaland (5) Egyetem (8) egyetem (4) élet (39) elfogadás (2) elköltözni (2) elvágyódás (1) emberek (1) emlék (4) én (242) energia (2) epilepszia (1) esküvő (9) eső (1) évértékelés (15) évforduló (2) ex (1) facebook (4) fagyi (1) fájdalom (4) falak (5) Feldmár András (3) felejtés (3) félelem (12) felnőni (2) féltékenység (6) film (5) Finnugor vámpír (1) FK (1) floorball (2) foci (1) fogadalom (4) fogorvos (1) főzés (3) franciák (1) freemail (1) futás (1) Game of Thrones (2) gesztenye (1) gimi (2) Gonoszmáté (12) gugli (1) Gy (4) gyász (3) gyerehaza (1) gyerek (3) gyógyszer (4) gyógyulás (4) Gyöngéd barbárok (1) G barátnőm (3) G barátom (7) halál (6) harmónia (1) házasság (3) házitündér (2) hiany (4) hiány (4) hibázni (1) hit (1) (1) Hodor (1) honvéd (1) hős (1) Hrabal (1) html szerkesztés (1) húsztíz (1) idő (7) időjárás (1) injekció (3) intimitás (1) írás (2) irodalom (4) Iron Maiden (4) ITkitty (4) IWD2015 (1) iwiw (2) JA (5) Japán (1) játék (4) játszma (1) javaképzés (1) Jóbarátok (1) jóga (2) jövő (1) káin (1) kaland (2) kapcsolat (4) karácsony (4) Kató (1) kávé (3) keblek (1) kép (4) képzelt város (1) kérdés (2) kérvény (1) kétségek (3) kezdet (2) Kicsi (2) kirándulás (1) kisfiam (4) kislányok (1) kis fizikus (1) költészet napja (2) költözés (16) Komfortos mennyország (1) komment (1) komoly (1) kompromisszum (1) koncert (4) kont (1) kontroll (2) konyha (2) könyv (17) kórház (3) kövér (1) közélet (9) kreativitás (3) KT (1) kudarc (1) külföld (3) kurva (1) kütyü (1) L (4) lakás (4) levél (8) leves (1) lovaglás (1) love (75) M (5) macska (6) magány (8) mágia (3) Magritte (1) Magyarország (1) magyar szak (1) mama (5) Manóc (6) Mary and Max (1) megbocsátani (4) megfizetni (1) meggyógyultam parti (4) meglepetés (1) menekülés (1) mese (4) Mka (5) mosoly (3) motivált (1) múlt (2) mun (1) München (2) munka (32) Murakami Haruki (1) Muse (5) múzsa (1) nagyanyám (2) napló (1) napok (1) Neil Gaiman (1) Németország (1) Nene (1) neurológia (2) nevelés (2) NIN (2) NK (1) nőnap (1) Norvég erdő (1) Nyanyett (4) nyár (10) nyaralás (1) nyelvész (3) nyelvvizsga (3) nyest (1) O (1) Ofélia (2) október (2) oktoberfest (1) olvasás (17) önbizalom (3) önéletrajz (1) önkéntes (4) on review (1) optimizmus (1) öröm (9) ősz (1) őszinteség (2) oszt tali (1) otthon (8) ovi (1) P (51) panasz (1) pánik (2) papa (7) Papikám (1) pasik (1) Passau (1) Peru (3) phd (4) pinablog (1) placcs (1) plus size (1) politika (4) polo (1) probléma (1) Proust-kérdőív (1) Quimby (2) rádió (2) randi (3) Raven (1) Red Leaf (1) remény (1) részeg (1) rocksuli (1) róka (2) röplabda (1) rúdtánc (2) ruha (3) sabbath (1) sajtó (2) sci-fi (1) Sehi (4) semmi (1) ShareHerSuccess (1) siker (1) sims (2) SirM (22) Sofi Oksanen (1) sóhaj (1) spanyol (2) Spéter (1) sport (7) star trek (1) Strasbourg (1) stressz (2) sushi (2) süti (1) szabadság (1) szakdoga (1) szakítás (3) szakkoli (1) szalagavató (1) szállóige (1) száz (2) Szécsi Noémi (1) szegény peti (1) szerelem (10) Szerelempatak (1) szeretet (10) szervezés (1) szexi (1) színezés (1) szociolingvisztika (1) szökőkút (2) szomorúság (4) szomszédok (3) szőnyeg (1) szórakozás (1) szorongás (7) szülinap (4) szupervagy (1) T (20) tábor (8) tánc (4) tanítás (1) tanulás (6) társasjáték (1) tavasz (4) tdk (1) te (48) tea (1) temető (1) Tepi (17) terápia (4) tervek (16) testvér (3) tettetés (1) Thomas S Kuhn (1) Tisza cipő (1) Tm (3) tömeg (1) törlés (1) trombofília (6) trombózis (10) tudomány (1) túlzás (1) turi (1) újítás (1) újjászületés (1) USA (1) utazás (3) utolso (1) várakozás (5) vendég (1) vers (14) veszekedés (1) Viktor Pelevin (1) virágének (2) vizsga (2) vizsgaidőszak (1) VZ (1) West Balkán (1) wug (1) Xeno (1) zen (2) zene (54) Zőccség (1) Zs (3)

1. Csányi Vilmos: A kutyák szőrös gyerekek
Nagyon sokat lehet tanulni ebből a könyvből a kutyákról, a gyerekekről, az etológiáról. Csányi könnyedén ír ismeretterjesztő szöveget, amit könnyen lehet olvasni.

2. Spiró György: Kőbéka
Nem ez Spiró legsikerültebb könyve, pedig vannak benne kifejezetten jól elkapott szkeccsek. Az egész valahogy mégis szétesik.

3. Miraide Takasi: A macskavendég
Murakamin kívül nem sok japán szerzővel volt dolgom, de úgy tűnik, Miraide is hozza azt a különleges atmoszférát, vagyis ez valami keleti sajátosság lehet. Ebben a regényben nem történik túl sok minden, mégis olyan az egész, mintha valami verset olvastam volna prózában. Magával ragadó hangulata volt.

4. Jennie Melamed: Lányok csöndje
Sok ponton hátborzongató történet egy olyan világról, ahol a nők csak addig hasznosak, amíg szülnek pár gyereket, és ahol a kislányokat arra használják az apák, hogy szexuálisan kielégítsék őket a feleségeik helyett. A regény legértékesebb része, hogy gyereklányok gondolatait és tetteit tudja hitelesen visszaadni.

5. Charlie Jane Anders: Minden madár az égen
Éljen a progresszív fantasy! Modern történet, csetlő-botló figurák. Szeretem az ilyen történeteket.

6. Jojo Moyes: Me before You
Angolul mindigis lassabban olvastam, de a történet könnyedsége segítségemre volt. Ez volt az idei év könnyed olvasmánya.

7. Dan Simmons: Terror
Ez volt az első Simmons regényem, de biztosan nem az utolsó. Eszméletlen jó horror volt. És a regényben az igazi hideglelős borzongást nem a misztikus szörnyeteg váltotta ki, hanem annak a tűpontos leírása, hogy az ember hogyan képes lealjasodni. Több, mint ezer oldal, de simán olvastam volna mégegyszer ennyit is.

8. Erika Johanssen: Tear végzete
Nagyon izgultam, hogy tényleg olyan elcseszett vége lesz-e a sorozatnak, mint ahogy olvastam róla, de hálazégnek erről szó sincs. Tökéletes, a korábbi részekhez maradéktalanul méltó, színvonalas lezárás lett. Ha lehetséges, akkor még a második résznél is izgalmasabban. Az év egyik legjobb könyve.

9. Szabó T. Anna: Senki madara
Ha madarat szeretsz, égbolt légy, ne kalitka. Hogy ez milyen igaz. És az a könyv milyen meseszép. A rajzok és a szöveg tökéletes harmóniája.

10. Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
Atwood baromi jó mesélő. Ez a regény pedig nagyon eltalált leírása egy disztópiának. A kötelező happy end pedig csak lebeg a levegőben. Így sokkal könnyebb úgy kezelni, hogy valóságos.

11. Naomi Alderman: A hatalom
Juj, de nagyon nehéz olyan könyvet olvasni, aminek minden szereplője ellenszenves. Nem úgy, mint mondjuk a Candide-ban, ahol érzed az abszurditást. Itt valahol mindenki megnyeri kicsit a szíved, miközben elköveti a hibáit és a maga mocsokságait, amiktől a hideg futkos a hátadon. Vagy egyszerűen csak idegesít, hogy sosincs szerencséjük. Baromi érdekes könyv volt, de szeretni nem tudtam.

12. Veres Attila: Éjféli iskolák
Bizakodó voltam, hogy hozza azt a jó kis nyíregyes atmoszférát, amit az Odakint sötétebb is, de nagyrészt csalódnom kellett. A novella amúgy sem az én műfajom. Volt azért benne néhány, ami tetszett, de nagy rajongó nem lettem.

13. China Miéville: A város és a város között
Na, mostmár azt is tudom, hogy a noir nem az én műfajom. Pedig a világötlet nagyon különleges. De a sztori iszonyú nehézkes volt. Kár érte. Azért adok még Miéville-nek még egy esélyt.

14. Margaret Atwood: A vak bérgyilkos
Atwood baromi jó. Ez még jobb volt, mint a szolgálólány. Bár a beágyazott regénynek nem mindig értettem a funkcióját, de a családregény szál lenyűgözően jó volt. Jövőre jöhet az Alias Grace!

15. Brandon Hackett: Xeno
Sci-fivel való ismerkedésem idei lépcsője Botond regénye volt, ami eléggé tetszett. A xenofóbia amúgy is olyan téma, ami érdekel engem. Olyannyira, hogy kedvet kaptam elolvasni korábbi írásait is. És jövőre a felesége is kijön egy új regénnyel. :)

16. Steven Rowley: Lily és a polip
Ezt a könyvet még D-nak vettem valamikor, de most elhoztam kölcsönbe. És nagyon nem tetszett. Idegesített a végtelenül béna főhős, meg ahogy megpróbálja a homokba dugni a fejét. De az is lehet, hogy csak rosszkor talált meg. Már csak azért is, mert néha be-bevillan pár jelenet a könyvből.

17. Christian Moore: Biff evangéliuma
Juj, de régen készültem már elolvasni ezt a könyvet! És az idén végre megvettem a Szellemlovasban. Könnyesre röhögtem magam rajta. Eszméletlen volt. :D

18. Homonnay Gergely: Az elnökasszony - A bundás választás
Erzsi hozta a szokásos színvonalat. Orvosi váróban való időtöltésnek tökéletes.

19. N. K. Jemisin: Az ötödik évszak
Újra kellett olvasni, hogy a következő két résznél ne az legyen, hogy fingom sincs, hogy mi történt.

20. N. K. Jemisin: Az obeliszkkapu
Jujj, de jó kis fantasy ez! Szépen továbbrajzolta a világot, amit az első részben felvezetett.

21. N. K. Jemisin: A megkövült égbolt
Hálazégnek, hogy nem lett csöpögős befejezése. Szerettem ezt a sorozatot. De értem, hogy miért nem vette be sok ember gyomra. Nem egyszerű olvasni. Ez egy okos regény.

22-28. J. K. Rowling: Harry Potter sorozat
Még mindig tökéletes. Always

29. Edit Eva Eger: A döntés
Annyit olvastam róla a NIOK-on, hogy végül bedobtam a kosárba. És mennyire nem bántam meg! Azta, de jó könyv volt. Lázasan izgultam, miközben végig úgy éreztem, hogy segíteni akar rajtam, ha hagyom. Gyanús, hogy nem árt majd újraolvasni.

Még belekezdtem egy harmincadik könyvbe is, de azt végül nem sikerült befejezni. Sebaj, már nem akarom magam ezzel nyomasztani. Végülis a 29 sem olyan rossz. A legjobb könyv idén a Terror és A döntés voltak, de egész biztos, hogy Atwoodtól még fogok olvasni mást is. Meg jövőre jöhet Rowling krimi sorozata is. Könyvekben (is) gazdag 2019-et mindenkinek! :)

Címkék: olvasás könyv 2018

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ithil.blog.hu/api/trackback/id/tr313659664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása