HTML

Holdvilág

"Én csak egy rajzolt heroin dealer vagyok, eseménytelenül telnek a napok. [...] Mert kinek kell a por, ha csak grafit?"

11911103_1175488345811208_568807980_n_3.jpg

plecsni2.png

Címkék

2010 (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (3) 2016 (3) 2017 (3) 2018 (3) 2019 (3) 2020 (3) 2021 (3) 2022 (3) 2023 (3) 2024 (1) A (10) abortusz (2) agyvérzés (2) ajándék (2) akvárium (1) Alice Sebold (1) alkohol (5) alkotmány (1) állomás (1) álom (3) álomvizsga (1) aluljáró (1) alvás (2) amerika (21) angol (6) anime (1) Antwerpen (1) Anyahajó (2) anyáknapja (1) anyám (15) anyaság (11) apáknapja (1) apám (9) aranyköpés (2) Aranykoporsó (1) Arany János (1) Aszja (5) Ausztrál Tom (1) Az arany ember (1) A Gyűrűk Ura (1) A holtak vonulása (1) A kis herceg (1) A Metamor Szent Könyve (1) A temető könyve (1) B (5) baba (3) Baby Jane (1) bakancslista (5) Balaton (4) Bándy Kata (1) banya (1) barátok (22) barátság (4) Bársonytalpon oson a halál (1) bátorság (4) Bátor Tábor (3) bejegyzés (2) beszólás (3) betegség (6) bevallani (1) bicikli (4) bizalom (1) blog (27) bók (11) bölcsesség (1) boldogság (1) BP (1) Brandon Hackett (1) Bridget Jones (1) Brüsszel (1) búcsú (2) Budapest (1) bűntudat (2) burok (1) busz (1) cenzúra (2) Cicu (2) család (20) D (7) Darren Shan (1) Debrecen (1) Dee (2) Dénes (2) deviantart (1) diploma (1) diplomaosztó (1) doki (1) döntés (2) Dream Theater (1) drog (1) E (4) ébredés (1) edzés (1) egérkaland (5) egyetem (4) Egyetem (8) élet (39) elfogadás (2) elköltözni (2) elvágyódás (1) emberek (1) emlék (4) én (242) energia (2) epilepszia (1) esküvő (9) eső (1) évértékelés (15) évforduló (2) ex (1) facebook (4) fagyi (1) fájdalom (4) falak (5) Feldmár András (3) felejtés (3) félelem (12) felnőni (2) féltékenység (6) film (5) Finnugor vámpír (1) FK (1) floorball (2) foci (1) fogadalom (4) fogorvos (1) főzés (3) franciák (1) freemail (1) futás (1) Game of Thrones (2) gesztenye (1) gimi (2) Gonoszmáté (12) gugli (1) Gy (4) gyász (3) gyerehaza (1) gyerek (3) gyógyszer (4) gyógyulás (4) Gyöngéd barbárok (1) G barátnőm (3) G barátom (7) halál (6) harmónia (1) házasság (3) házitündér (2) hiány (4) hiany (4) hibázni (1) hit (1) (1) Hodor (1) honvéd (1) hős (1) Hrabal (1) html szerkesztés (1) húsztíz (1) idő (7) időjárás (1) injekció (3) intimitás (1) írás (2) irodalom (4) Iron Maiden (4) ITkitty (4) IWD2015 (1) iwiw (2) JA (5) Japán (1) játék (4) játszma (1) javaképzés (1) Jóbarátok (1) jóga (2) jövő (1) káin (1) kaland (2) kapcsolat (4) karácsony (4) Kató (1) kávé (3) keblek (1) kép (4) képzelt város (1) kérdés (2) kérvény (1) kétségek (3) kezdet (2) Kicsi (2) kirándulás (1) kisfiam (4) kislányok (1) kis fizikus (1) költészet napja (2) költözés (16) Komfortos mennyország (1) komment (1) komoly (1) kompromisszum (1) koncert (4) kont (1) kontroll (2) konyha (2) könyv (17) kórház (3) kövér (1) közélet (9) kreativitás (3) KT (1) kudarc (1) külföld (3) kurva (1) kütyü (1) L (4) lakás (4) levél (8) leves (1) lovaglás (1) love (75) M (5) macska (6) magány (8) mágia (3) Magritte (1) Magyarország (1) magyar szak (1) mama (5) Manóc (6) Mary and Max (1) megbocsátani (4) megfizetni (1) meggyógyultam parti (4) meglepetés (1) menekülés (1) mese (4) Mka (5) mosoly (3) motivált (1) múlt (2) mun (1) München (2) munka (32) Murakami Haruki (1) Muse (5) múzsa (1) nagyanyám (2) napló (1) napok (1) Neil Gaiman (1) Németország (1) Nene (1) neurológia (2) nevelés (2) NIN (2) NK (1) nőnap (1) Norvég erdő (1) Nyanyett (4) nyár (10) nyaralás (1) nyelvész (3) nyelvvizsga (3) nyest (1) O (1) Ofélia (2) október (2) oktoberfest (1) olvasás (17) önbizalom (3) önéletrajz (1) önkéntes (4) on review (1) optimizmus (1) öröm (9) ősz (1) őszinteség (2) oszt tali (1) otthon (8) ovi (1) P (51) panasz (1) pánik (2) papa (7) Papikám (1) pasik (1) Passau (1) Peru (3) phd (4) pinablog (1) placcs (1) plus size (1) politika (4) polo (1) probléma (1) Proust-kérdőív (1) Quimby (2) rádió (2) randi (3) Raven (1) Red Leaf (1) remény (1) részeg (1) rocksuli (1) róka (2) röplabda (1) rúdtánc (2) ruha (3) sabbath (1) sajtó (2) sci-fi (1) Sehi (4) semmi (1) ShareHerSuccess (1) siker (1) sims (2) SirM (22) Sofi Oksanen (1) sóhaj (1) spanyol (2) Spéter (1) sport (7) star trek (1) Strasbourg (1) stressz (2) sushi (2) süti (1) szabadság (1) szakdoga (1) szakítás (3) szakkoli (1) szalagavató (1) szállóige (1) száz (2) Szécsi Noémi (1) szegény peti (1) szerelem (10) Szerelempatak (1) szeretet (10) szervezés (1) szexi (1) színezés (1) szociolingvisztika (1) szökőkút (2) szomorúság (4) szomszédok (3) szőnyeg (1) szórakozás (1) szorongás (7) szülinap (4) szupervagy (1) T (20) tábor (8) tánc (4) tanítás (1) tanulás (6) társasjáték (1) tavasz (4) tdk (1) te (48) tea (1) temető (1) Tepi (17) terápia (4) tervek (16) testvér (3) tettetés (1) Thomas S Kuhn (1) Tisza cipő (1) Tm (3) tömeg (1) törlés (1) trombofília (6) trombózis (10) tudomány (1) túlzás (1) turi (1) újítás (1) újjászületés (1) USA (1) utazás (3) utolso (1) várakozás (5) vendég (1) vers (14) veszekedés (1) Viktor Pelevin (1) virágének (2) vizsga (2) vizsgaidőszak (1) VZ (1) West Balkán (1) wug (1) Xeno (1) zen (2) zene (54) Zőccség (1) Zs (3)

1. Szabó T. Anna – Tóth Krisztina – Varró Dániel: Kerge ABC
Bevallom őszintén a szerzőkből kiindulva jobbra számítottam. Van köztük néhány kimondottan ötletes, jópofa darab, de azért sajnos sokszor erőltetett. Kár érte.

2. Marék Veronika: Boribon focizik
Manóc imádja Boribont. Nekem kevésbé tetszik, de a maga egyszerűségével és a focis témával teljesen lebilincseli a gyereket.

3. Marék Veronika: Boribon és a hét lufi
Ez a Boribon a lufikkal vette meg kilóra a kölyköt. Nem egyszer olvastam el, hanem inkább százszor.

4. Eric Carle: A telhetetlen hernyócska
Végre egy olyan gyerekkönyv, ami nekem is tetszik. Különleges illusztráció, humor, számok, színek. Nekem nagy kedvencem lett.

5. Marék Veronika: Annipanni, hull a hó!
Újabb Boribon sztori. Még véletlenül se azzal a szöveggel olvasom fel, ami oda van írva. Muhaha!

6. Varró Dániel: Akinek a lába hatos
Zseniális versek. Minden sorából süt, hogy a kisgyereknevelés alapvetően egy nagyon hasonló élménnyel ajándékozza meg a szülőket. :D

7. Borbély Szilárd: Nincstelenek
Nagyon mást vártam ettől a könyvtől. Bíztam benne, hogy egy kicsit közelebb kerülök ahhoz a Borbély Szilárdhoz, aki a tanórákon teljesen hozzáférhetetlen volt. Csalódnom kellett, ez a regény sem hozta őt közelebb. De ha nem ezzel a szemmel nézem a regényt, akkor tűpontosan ír a szegénység, a nélkülözés lélekölő hatásáról. Ahogy mindenki a gyengébbe, szerencsétlenebbe rúg bele. Akinél már nincs nyomorultabb ember, az meg az állatokba. Egészen gyomorszorító.

8. Jörg Mühle: Kisnyuszi aludni megy
Ez az egyik legjobb gyerekkönyv vételünk. Beépítettük az esti rutinba és Manóc imádja. Saját szövegünk és saját szertartásunk van hozzá. Nagyon nagy segítség az alvásra hangolódásban.

9. Julia Donaldson: A majom mamája
Egy újabb könyv, ami egyelőre inkább az én mániám, bár azért legalább 50-szer már biztosan fel kellett olvasnom ezt is. Szerencsém van Manóccal, mert imádja, ha olvasunk. Csak hordja az ölembe a könyveket vég nélkül és nem unja meg. :)

10. Csendes éj – Karácsonyi versek, dalok és mondókák
Anya vette ezt a könyvet, és azért tetszik annyira, mert a kedvenc karácsonyi dalaim is benne vannak. Például József Attilától a Betlehemi királyok. A kedvenc részem, ahogy J.A. megírta, milyen udvariasan küldi el Mária a látogatókat, mikor már ideje lenne megszoptatni a csecsemőt: "Kedves három királyok, jóéjszakát kívánok!"

11. Berg Judit: Maszat épít
A Maszat könyveket sokkal jobban szeretem, mint a Boribont. Először is Agócs Írisz gyönyörűen illusztrál. A történetek pedig mind olyanok, amikkel egy 3-4 éves kisgyerek találkozik. Sakkal szívesebben olvasom ezredszer is, mint Boribont.

12. Nagy Boldizsár (szerk.): Meseország mindenkié
A nagy bedarálós balhékor rögtön megrendeltem, de sokáig nem tudtam hozzáfogni. Tulajdonképpen L. hamarabb elolvasta, mint én, és az ő lelkesedése lendített be engem is. Nem volt minden mese egyformán jó, de több kifejezetten ötletes, jól megírt darab van benne. Azért pedig külön köszönet illeti, hogy L-t teljesen berántotta az olvasásba. Azóta is falja a könyveket.

13. Berg Judit: Maszat a fodrásznál
Mindenki csodálkozik, hogy Manóc szeret fodrászhoz járni, nem fél, nem nyüzsög. Ebben nagy szerepe van ennek a könyvnek, illetve annak, hogy nagyon tudatosan készültünk együtt erre az élményre.

14. Marék Veronika: Boribon autózik
Ez meg autós. Én ezt is arra használom, hogy számolni tanuljunk.

15. Kristin Roskifte: Mindenki számít
Ez az eddigi életem során elolvasott egyik legérdekesebb könyv. Azóta lépten nyomon népszerűsítem, mert fontos lenne, ha mindenkihez eljutna, aki kisgyereket nevel. Leginkább az 5-12 éves korosztályt tudnám megcélozni, de valójában az egész családnak hasznos. Ez egy együttolvasós, beszélgetős könyv. Kizárólag így van értelme. Ha magára hagyod vele a gyermeked, akkor felesleges. A lényeg ugyanis az, hogy minden oldal elindít egy kis beszélgetést, együtt gondolkodást, valamit, amitől jobban megismeritek egymást, egymás világlátását, véleményét. A képek, a szereplők utáni "nyomozás" pedig szerethetővé teszi és lazítja, hogy egy-egy témába mindenki vérmérséklete és hangulata szerint folyhasson bele. A legjobb esti mese volt, amit eddig L-nak olvastunk.

16. Axel Scheffler: Pipp és Polli, A piros lufi
Ez volt az a pont, ahol költségcsökkentési és racionalizálási okok miatt (pl. hogy ne lepjenek el minket még ennél is jobban a gyerekkönyvek) beiratkoztunk a könyvtárba és rendszeres közös programmá tettük a könyvtárba járást. Ennek egyik nagy nyeresége ez a könyv is, ami a könyvek világába nyakig merülő Manóc újabb kapudrogja lett.

17. Orvos-Tóth Noémi: Örökölt sors
Régóta szerettem volna már elolvasni, úgyhogy kölcsön kaptam végre. Nem volt rossz, sőt voltak benne kifejezetten érdekes részek (pl. a generációs szegénységben élők "gyorsabban élése"), de sajnos engem nem tudott eléggé megérinteni, mert nálunk semmilyen szinten nem szokás a családi traumákról beszélni. Én csak remélni tudom, hogy a grafomániám majd segít megtörni ezt.

18. Kiss Judit Ágnes: A csodabogár
L-nak választottam a könyvtárban, de előbb elolvastam, hogy ne adjak marhaságot a kezébe. Kedvesen didaktikus, de alapvetően bájosan megírt érzékenyítő könyv. Az elején van egy bárbeszéd a főszereplő kislány és a szekrényében talált undorító bogár között, ami jópofán váltja az olvasó nézőpontját, hogy empatizáljon a különbözőségekkel.

19. Berg Judit: Maszat a vonaton
Újabb könyvtáras szerzemény, amiben Maszat a tanyára utazik. Újabb Maszat könyv, amit milliószor elolvastam.

20. Marék Veronika: Öcsi és Bátyó
Az első emeleten lakó szomszédaink eladták a lakást és amikor Manóccal egyszer hazafelé jöttünk, akkor Anna beinvitált minket, hogy válasszunk a sok-sok könyv közül, mert az ő gyerekei már kinőtték ezeket és szívesen nekünk adná. Így került hozzánk ez a kis félig képregényes, félig szöveges mesekönyv. Van benne pár jópofa ötlet, de azért nem ugorja meg a Boribon könyvek színvonalát.

21. Patrick Ness – Siobhan Dowd: Szólít a szörny
Nagyon régóta szerettem volna már elolvasni és végre a könyvtár lehetővé tette. Azt kell mondjam, hogy sajnos nem jókor talált meg a regény. 20 évvel ezelőtt teljesen letaglózott volna. Ma már annyi cinizmus és olyan más élet van mögöttem, hogy szerencsére(!) nem tudtam együtt rezegni a könyvvel. Ettől függetlenül jó és fontos könyv.

22. Weöres Sándor: Ha a világ rigó lenne
Gyerekkorom kedvenc verseskötete. Ráadásul az én meseszépen illusztrált könyvemet olvastam fel Manócnak. Úgy imádom, hogy ő is szereti a verseket, mint én. :)

23. Jörg Mühle: Kisnyuszi bibis lesz
Szintén kisnyuszis lapozó, hogy a baleseteket is közelebb hozza a gyerekekhez, hogy a kisebb bibikből ne legyen dráma. Tökre szeretjük ezt is.

24. Rotraut Susanne Berner: Misu, a kisnyuszi
A dondban jött velem szembe először ez a könyv, és végül ott sikerült lecsapnom egy példányra belőle. És mekkora jó döntés volt! Ugyanaz a szerzője, mint az évszakos böngészőknek, csak itt most rövidke történeteket ír meg egy kisóvodás mindennapjaiból. Sooooook humorral, amire már Manóc is vevő.

25. Berg Judit: Doktor Maszat
Ezt Á-tól kaptuk kölcsön, és el is olvastuk párszor, de pont nem egy extrém olvasós szakaszban volt nálunk, illetve nem is akartam hosszan ülni a könyvön, úgyhogy már köszönettel visszaadtam.

26. Marék Veronika: Boribon vendégei
Jópofa lapozó, amit arra használtunk, hogy a számokat, színeket, állathangokat és állatneveket tanulgassuk vele.

27. Marék Veronika: Boribon cicája
Megvettem, átadtam, elolvastuk vagy kétszer, aztán elkallódott, úgyhogy eldugtam és később újra odaajándékoztam, de megint elkallódott a millió könyv között, úgyhogy lehet, hogy harmadszor is odaadom. :D

28. Paulette Bourgeois: Franklin és a karácsonya
Annától érkezett ez is, és nagyon jópofa a történet, mert a karácsonyi ajándékozást és adományozást állítja a központba és mélyen tudok azonosulni a szemléletével. Manóc még kicsi hozzá, de L. elolvasta.

29. Kiss Dávid: Cigánytelep nyolctól négyig
Poket könyv, amire régóta vágytam. Elég kijózanító minden sora. Azóta, hogy önkénteskedek, próbálom magam közelebb vinni azokhoz, akiken segíteni igyekszünk. Megérteni a generációs szegénységben élők nehézségeit és azok sokrétű okát. És megtalálni, hogy hol és hogyan tud sikeresen hasznosulni a segítségünk. Ez a kis napló már bepillantást engedett abba, hogy miért nem olyan egyszerű segítséget nyújtani, de nem reflektált olyan intelligensen a problémákra, mint a később olvasott L. Ritók Nóra fb bejegyzések és Nóra könyve.

30. Rotraut Susanne Berner: Misu mindenre kíváncsi
A Misus sorozat második darabja, de ebben van pár kevésbé sikerült történet is. De még így is bájos.

31. Rotraut Susanne Berner: Szia, Misu!
A Misus sorozat utolsó része. Ezt is a könyvtárból sikerült megszereznünk. Ez sokkal inkább hasonlít a későbbi böngészőkhöz. Nagy, az egész oldalt elfoglaló illusztrációk, pár soros szöveget, de itt visszatér az első kötetben is domináló humor, illetve a böngészőkben olyan jól működő illusztrációs történetmesélés.

32-40. Leiner Laura: A Szent Johanna gimi sorozat
Megláttam a könyvtárban és úgy voltam vele, hogy itt az alkalom, elolvasom azt az ifjúsági sorozatot, ami az utánam következő generáció nagy olvasmányélménye volt. És alapvetően tetszett. Olyan volt, főleg az elején, mint valami tini szappanopera. Sokan sokféle hibát felróttak a sorozatnak az egysíkú karakterektől kezdve a fontos témákban kihagyott ziccerekig, és ezekkel nem is tudok vitatkozni. Viszont elfelejtenek egy fontos dolgot. Egy átlagos, középosztálybeli kiskamasz pontosan ilyen uncsi életet él. Taníthatott volna nekik egy ilyen sorozat sok fontos dolgot - ehelyett adott nekik egy olyan olvasmányélményt, amivel messzemenően tudtak azonosulni, mert könnyű volt hozzá kapcsolódni vagy a tényleges tapasztalataikon vagy a vágyaikon keresztül. És ez hatalmas érdeme Leiner Laurának.

41. Szabó Magda: Tündér Lala
L. még szeptemberben látta színházban és teljesen elvarázsolta. Én meg meséltem neki, hogy ebből bizony regény is van, amit aztán esténként felolvastunk. Én még gyerekkoromban olvastam, de már sokmindenre nem emlékeztem, úgyhogy jó élmény volt nekem is. L-nek meg annyira, hogy farsangkor a kis Giginek öltözött.

42. Varró Dániel: Akinek a foga kijött
Meggyőződésem, hogy Varró Dani az egyik legjobb kortárs költőnk. Engem abszolúte meg tud szólítani már gimis korom óta.

43. Berg Judit: Maszat öltözik
Banális téma, mégis milyen hasznos, ha egy olvasmányhoz tudják kötni a gyerekek ezt a bonyolult koordinációs feladatot. Sokkal megfoghatóbbá és jobban megjegyezhetővé teszi számukra. Berg Judit nagyon szerencsés érzékkel tudja megfogalmazni a kisgyermekkor legáltalánosabb helyzeteit. Agócs Írisz pedig gyönyörűen illusztrál. Ilyen egy igényes gyerekkönyv.

44. Berg Judit: Maszat játszik
Újabb könyvtári Maszat, szerettük ezt is.

45. Margaret Mazzantini: Újjászületés
NIOK-on jött szembe velem sokszor, aztán megtaláltam a könyvtárban és nagyon megörültem neki. Akkor még fogalmam se volt róla, hogy mennyire szét fog cincálni. A téma, a részletek, a gyarlóság, a szerelem, a kapcsolatok dinamikája. Milyen bátor könyv. Milyen tárgyilagos hang. Aki gyereket szeretne, de nehézségekkel küzd, az még véletlenül se vegye a kezébe.

46. Berg Judit: Maszat számol
Számolós, markolós Maszat. :D

47. Pap Éva (szerk.): A medvefiú
Az Annaféle hozományból van ez is. Finnugor népek népmeséivel. Kifejezetten szórakoztató, csak épp nem gyerekeknek.

48. Harcos Bálint: Felhőcukrászda
Amennyire imádtuk a Boszorkánycicát, ez annyira nem talált be. Sok-sok erőltetett kínrím, túlságosan kacifántos történet. Még szerencse, hogy a könyvtárból volt.

49. Julia Donaldson: A róka zoknija
Aranyos kis lapozó, de mire a kezünkbe került, Manóc totálisan meghaladta ezt a szintet.

50. Aditi Gupta – Tuhin Paul: Menstrupédia
Ezt a könyvet az Emilla Piros Pontban vettem L-nek, és kész főnyereménynek bizonyult. Kifejezetten kislányoknak lett kitalálva ez a képregény, hogy az ő nyelvükön meséljen pubertásról, hormonokról, női ciklusról. Elmondhatatlanul fontosnak tartom, hogy időben beszéljünk erről a gyerekekkel. Hálistennek ebben az anyja is partner.

51. Berg Judit: Maszat és a csőtörés
Ez még kicsit messzi terep volt Manócnak. Csőtöréshez szerencsére akkor még nem volt része. Azóta már igen...

52. Elizabeth McGregor: Jégmezők gyermeke
A Franklin expedícióról az Erebus meg a Terror sorsáról egy újabb fikciós írás. Dan Simmons klasszisokkal jobb volt, de covidosan ez is jó volt egynek.

53. Mihail Pljackovszkij: A sün, akit meg lehetett simogatni
Gyerekkorom mesekönyve. Manóc még kicsi volt egy kicsit hozzá, de hamarosan érdemes lesz újra elővenni.

54. Berg Judit: Maszat a repülőn
Maszat minden mennyiségben. :D Manóc választja a könyvtárban.

55. Axel Scheffler: Pipp és Polli, A szuper roller
A második születésnapjára rollert kapott Manóc, meg ezt a könyvet, hogy ezzel is kedvet csináljunk a rollerezéshez.

56. Vlagyimir Szutyejev: Vidám mesék
Ez a könyv sem első olvasásra aratta a legnagyobb sikert, de azóta már sok esti mesén előkerült. A három kiscicát konkrétan Manóc is kívülről fújja.

57. Jessie Burton: Múzsa
A babaház úrnője nem tetszett annyira a szerzőtől, de ez teljesen lenyűgözött. Izgalmas, hangulatos, élettel teli, fordulatos az utolsó másodpercig. Minden karakter hús-vér, hibákkal, esendőségekkel. Nagyon szeretem az ilyen regényeket.

58. Louis Sachar: Laura titkos társasága
Még kiskamasz koromban olvastam, aztán most L-nak olvastuk fel, és jó volt látni, hogy ő is élvezetét lelte benne.

59. Moskát Anita: A hazugság tézisei
Sok novella és egy kisregény. És a kisregény miatt megbocsátottam Anitának az Irha és bőr hibáit és a novellákat is. Ez a kisregény végre hozza azt a számtalan ötletet, azt a kísérletező innovativitást és azt a precíz kidolgozást, amit a Horgonyhely.

60. Giulietta Fiore: Sompolygó Samu és a sajt
Valamikor a D. könyve volt, mikor gyerekek voltunk. Aztán amikor L. volt kicsi, akkor neki olvastam el milliószor. Most Manócon a sor, és úgy tűnik, őt sem kerüli el a rajongás a ravasz bársonyróka iránt. Már SirM szerint az egésznek az a kulcsa, hogy én olvassam fel. :)

61. Iain Banks: A darázsgyár
Már régóta szemeztem a borítójával, szóval egy alkalommal mikor a könyvtárban kerestem megfelelő olvasmányt, szabályosan megszólított. És nem is kellett csalódnom benne. Nagyon beteg regény, de én kimondottan élvezem az ilyen sztorikat.

62. Charles Frazier: Hideghegy
Százévvel ezelőtt láttam a filmet és nagyon magával ragadott. Később a sztori elhomályosult, és leginkább Renée Zellweger parádés alakítása maradt meg. Mint az általam korábban olvasott másik Frazier regény, ez is komótosan indult és lassan hömpölygött. Közben persze megteremtve azt az atmoszférát, ami aztán beeszi magát az ember bőre alá és ott marad akkor is, amikor már rég nem olvassuk a könyvet. A mai napig be-bevillannak jelenetek, hangulatok belőle, és szerintem ilyet csak az igazán jó regények tudnak.

63. Stephen King: Carrie
Régi adósságom volt ez a könyv és bámulatos, hogy King regénye az idő előrehaladtával nem hogy nem öregszik, de hitelesen mesél bántalmazásról, bullyingról a mai olvasónak is. Kezébe nyomnám én a mai kamaszoknak is.

64. Laurell K. Hamilton: Rafael
Ő, az én kis guilty pleasure-öm. Nem tudok elég hálás lenni ennek a nőnek ezért a sorozatért.

65. Laurell K. Hamilton: Angyalok rettentő bukása
Amikor megvettem, azt hittem, hogy ez egy sima regény, és nem egy végtelen sorozat végre. Aztán amikor elkezdtem olvasni, dühösen vettem észre, hogy egy újabb sorozat első kötete. Annyira haragudtam, hogy napokig nem bírtam haladni vele. Aztán nekilendültem, és a végén azon nyígtam, hogy miért nincs legalább már angolul meg a folytatása. Hát hogy fogom én ezt kivárni???

-------------------------------------------------------------------------------------

Ennyi fért bele ebbe az évbe. Mivel most beleszámoltam azokat is, amiket a gyerekeknek olvastam, így simán  megugrottam az 52 könyvet, vagyis a heti egyet. Arról nem is beszélve, hogy a lista nem tárja fel, hogy egy-egy mesekönyvet hányszor olvastam fel újra és újra Manócnak. Az sem került fel ide, hogy augusztustól decemberig egy családi Bibliát olvastunk fel esténként L-nak. Mivel még csak az Ószövetséget olvastuk el, ezért ez a könyv majd a 2023-as évet fogja gazdagítani.

És hogy mi volt az év könyve? Hát ha az innovativitást és élményt nézzük, akkor Kristin Roskifte: Mindenki számít c. csodája. Egyébként egy Pici Piacon ajánlotta a figyelmembe a Csimota Kiadó standjánál a hölgy, akinek azóta sem tudok elég hálás lenni.

Ez az év egyébként is a gyerekkönyvek éve lett. És ezt egy kicsit sem bánom. Csodálatosan büszke vagyok mindkét gyerekemre, hogy szeretnek olvasni, szeretnek mesét hallgatni, hogy lenyűgözik őket a betűk. Már a kétéves is önállóan leveszi a könyveket a polcról és egyedül is ellapozgatja - vagy hozza, hogy "anya, olvassunk!". Hát mi ez, ha nem a legnagyobb könyves teljesítmény? :)

 

Címkék: olvasás könyv 2022

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ithil.blog.hu/api/trackback/id/tr3718020772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása